19.11.2017 20:42

Caissa Pivovar Dalešice - Žďár n. S. "A" - 5:3 ... Žďár n.S. "C" - Gambit Jihlava C - 6:2

2.liga ... skupina D .. 3.kolo:

 

Caissa Pivovar Dalešice   TJ Žďár nad Sázavou
Buchníček Petr (Z) 2329F ½ - ½ 2138F Večeřa Pavel (Z)
Karásek Lukáš (H,Z) 2294F ½ - ½ 2108F Hámorník Jozef (C,Z)
Sedláček Oldřich (H,Z) 2225F 1 - 0 2066F Fišar Josef (Z)
Růžička Josef (H,Z) 2101F 1 - 0 2077F Siebenbürger Vlastimil (Z)
Tesař Jan (Z) 2090F 0 - 1 2105F Vašut Karel (Z)
Lampíř Tomáš (Z) 2063F 1 - 0 2015F Celý Jaroslav (Z)
Svíženský Luboš (Z) 1955F ½ - ½ 1911F Svoboda Ivo (Z)
Ciešlak Leszek 1931F ½ - ½ 1923F Pavliš Jaromír
  5 : 3  

 

 


Krajská soutěž Vysočiny .. 3.kolo:

 

TJ Žďár nad Sázavou z.s.C   Gambit Jihlava C
Prášil Pavel 1710 1 - 0 1543 Daniel Michal
Fišar Josef 1687 ½ - ½ 1650 Bílek Miroslav
Pelikán Petr 1533 1 - 0 1411 Straka Jan
Vokoun Tomáš 1551 1 - 0 1686 Fousek Jiří
Kříž Daniel 1516 ½ - ½ 1598 Došek Karel
Mička Josef 1386 0 - 1 1295 Diviš Jan
Zelenka Petr 1381 1 - 0 1100 Zedníček Filip
Zástěra Josef 1000 1 - 0 1000 Vondra Filip
  6 : 2

 

Reportáž     Žďár C - Gambit Jihlava C,   hráno  19.11.2017

Kapitán družstva Pavel Kuda dal
dohromady (jak se nakonec ukázalo) vítěznou sestavu pro zápas třetího kola KS
2017/2018 proti Gambitu Jihlava C.

Reportáž z tohoto zápasu je
zpracována formou vyjádření jednotlivých hráčů - něco ve stylu Tak jak se Vám dnes hrálo pane?

Josef Zástěra ke
svému soutěžním zápasu (po mnoha letech šachové odmlky) sdělil:
k své partii mohu říci jen to, že jsem podvědomě podcenil soupeře, protože
v 50-ti letech hrát proti osmiletému klukovi není vůbec jednoduché. Proto
mě soupeř ze začátku zaskočil slušnou, dobrou hrou. Do poloviny partie jsem se
jen tak tak bránil, pak se začala projevovat moje větší zkušenost i díky tomu,
že soupeř hrál zbytečně zbrkle a rychle. Po několika menších chybách soupeře
jsem získal materiální i poziční převahu a partii dovedl do vítězného konce.

Vedeme 1 : 0

Petr Zelenka svého rovněž velmi
mladého soupeře přehrál, do dámské koncovky šel s asi třemi pěšci navíc.
Soupeř se domníval, že se zachrání věčným šachem, ale tomu se Petr vyhnul a
soupeř vzdal. Vlastní vyjádření Petra Zelenky zatím není k dispozici.

Vedeme 2 : 0.

Daniel Kříž bezpečně remizoval,
rovněž jeho popis vlastní partie není k dispozici.

Vedeme 2,5 : 0,5.

Tomáš Vokoun se vyjádřil: Soupeř zahrál dobře zahájení, ve střední hře mě
připadalo, že na tom byl o trochu lépe, ale ničím vážným nehrozil. Kolem 22.
tahu jsem opakovanými tahy nabízel remízu, kterou ale soupeř nepřijal. Ještě že
tak, později se mi podařilo získat figuru a v závěru jsem trpělivou hrou
kontroloval situaci. K matu však nedošlo, soupeř krátce předtím vzdal.

Vedeme 3,5 :0,5

Josef
Mička svoji partii viděl takto: Já jsem jediný prohrál. Ve střední hře jsem to tlačil na
vítězství. Tak, že jsem přehlédl vidli od koně. Sice jsme jako družstvo stále
vedli 3,5 : 1,5, ale modlil jsem se, aby hráči na prvních třech deskách
zabrali. Většina přítomných to odhadovala, že už nic nevyhrajeme. Nakonec se mé
přání stalo skutkem. Remíza na druhé šachovnici přinesla uklidnění a stav
zápasu posunula na 4 : 2. První a třetí desky - naše výhry - hurá. Porazili
jsme vedoucí družstvo soutěže.

Josef Fišar starší ke své partii uvádí: Ze zahájení vyšel soupeř s mírnou
prostorovou převahou. Mně se nepovedlo narušit útokem soupeřovu rošádu a ve
stísněné pozici jsem musel čekat, co bude hrát soupeř. Dvakrát jsem neúspěšně
nabízel remízu. Když soupeř zvolil útok proti mé rošádě, odpověděl jsem
minoritním útokem na dámském křídle. Až díky malé soupeřově chybě jsem získal
jednoho pěšce a po druhé nabídce remízy ze strany soupeře jsem v pozici se
všemi věžemi a stejnobarevnými střelci remízu přijal.

Petr Pelikán sděluje: Měli jsme možná i trochu štěstí že hosté nepřijeli v
nejlepší sestavě, 
ale určitě jsme všichni bojovali. 

  K zápasu jsem dorazil
na poslední chvíli tedy v 9 hodin, když už všichni seděli za šachovnicemi a
připravovali se.

  Já jsem začal hrát d4,
tedy "můj diesel", soupeř hrál pozorně a nedělal chyby. Tak jsem se
snažil hrát nátlakovou a v kombinací s tím, že měl soupeř horší čas než
já, se mi to podařilo. 

  Vedeme 5:2.

A vítězství družstva završil Pavel Prášil, který ovšem
partii viděl takto: Za výhru můžu poděkovat jen svému soupeři, partie se
mi vůbec nepovedla. Podcenil jsem postup zdvojeného pěšce na f sloupci, po
kterém soupeř získal pěšce, iniciativu, tlak na mého isolovaného pěšce a vyhranou
pozici. A navíc jsem se dostal do časové tísně. Ale zázraky se dějí. V 50.tahu
soupeř udělal hrubku (zazdil si věž), já získávám kvalitu, iniciativu, vyhranou
pozici a v 60.tahu celý bod. Tato partie určitě nepatří na 1.šachovnici a za
svůj výkon se stydím a omlouvám všem spoluhráčům.

Z výše uvedených vyjádření je
pěkně vidět, jak bohatý a rozmanitý je ten náš šachový svět.

Zapsal Fišar J.

 

 

—————

Zpět


Články

03.12.2023 12:26

Žďárský vánoční turnaj v bleskovém šachu .. 26.12.2023

Žďárský šachový oddíl ve spolupráci s KŠS Vysočina pořádá...

Celý článek

—————

21.06.2022 17:59

Filip Šorf .. 1.místo v Lanškrouně

V turnaji "Lanškrounská věž" v kategorii do 13 let...

Celý článek

—————

13.06.2022 17:30

Veteš Cup 2022

První ročník Veteš Cupu se v klubovně našeho oddílu...

Celý článek

—————

25.10.2021 19:30

Šachový kroužek pro začátečníky ..

Za spolupráce Active Žďár n.S (dříve DDM) a šachového...

Celý článek

—————

Všechny články

—————